Campagne t.b.v. pilot mobiliteitsmanagement TU Delft

Campagne t.b.v. pilot mobiliteitsmanagement TU Delft

Betreft:
Het projectmanagement voor het ontwikkelen en uitrollen van de pilot mobiliteitsmanagement voor de TU Delft.

Opdracht:
Ontwikkel en leidt een aansprekende pilot en campagne om gedurende een jaar te leren wat de meest effectieve maatregelen zijn om medewerkers en studenten te verleiden anders naar de campus van de TU Delft te reizen dan met de auto.

Toelichting:
Dagelijks reizen circa 27.000 mensen naar de campus en dit aantal neemt de komende jaren alleen maar toe. De TU Delft wil zijn bezoekers faciliteren in hun vervoersbehoefte. In de visie Mobiliteit en Bereikbaarheid (juli 2018) heeft het College van Bestuur zich als doel gesteld: een goed bereikbare, parkachtige en gezonde campus waar medewerkers, studenten en bedrijven goed kunnen komen en graag willen blijven.

Ambities:

  • Afname van het aandeel automobiliteit;
  • Een CO2 neutrale campus in 2030;
  • Slimmer omgegaan met schaarse ruimte;

De pilot mobiliteitsmanagement is belangrijke input voor de uitwerking van de Visie op Mobiliteit en Bereikbaarheid in effectieve maatregelen om meer medewerkers en studenten te stimuleren anders te gaan reizen en werken. Doel van deze pilot is om te leren over de doelgroep en wat effectief is voor gedragsverandering. Om die reden worden medewerkers en studenten, die nu gemiddeld 3 keer per week met de auto naar de campus komen, gestimuleerd mee te doen in dit onderzoek, door anders reizen en werken in een periode van 8 weken te testen.

Uitvoering:
Projectleiding: Sandra Hueber van BRIGHT UP.
Grafisch ontwerp campagnemiddelen i.s.m. studio Grib.

Opdrachtgever:
TU Delft, Campus and Real Estate.

Realisatie:
September 2018 – eind december 2019.

Klik op onderstaande posters om deze te vergroten!